MTG:s finanschef Nils Mösko lämnar bolaget

October 9, 2024
STOCKHOLM — Modern Times Group MTG AB (publ) (“MTG”) tillkännagav idag att koncernens finanschef Nils Mösko lämnar sin roll med omedelbar verkan. Beslutet har fattats i godo och i samförstånd. MTG:s VD Maria Redin kommer att ta över ansvaret för finanschefens uppdrag medan MTG söker efter en ny finanschef.

Koncernchef och VD Maria Redin kommenterade:

“Jag vill tacka Nils för hans insats under hans tid på MTG. Han har ett tydligt fokus på starka processer och en passion för att föra samman internationella organisationer. Vi önskar honom lycka till i hans fortsatta karriär.”

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR

Direkt: +46 73 661 8488 anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och midcore-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.