MTG CPO Oliver Bulloss utsedd till interim deputy Co-CEO för Hutch och Shaun Rutland blir styrelseordförande

October 3, 2024
Modern Times Group MTG AB (publ) (”MTG”) tillkännagav idag att Oliver Bulloss, MTG:s Chief Product Officer, tillträder som interim deputy Co-CEO för MTG:s helägda spelstudio Hutch med omedelbar verkan. Han kommer sedan bli interim Co-CEO för studion från 2 januari 2025. Shaun Rutland, medgrundare av Hutch, lämnar sin roll som operativ Co-CEO för att bli styrelseordförande för studion från och med den 2 januari 2025. Han kommer att förbli nära verksamheten och kommer samarbeta med Oliver och Co-CEO samt CFO Peter Hanson-Chambers i en strategisk och rådgivande funktion.

Oliver och Peter kommer att tillsammans med Hutchs ledningsgrupp vägleda studion och accelerera tillväxten. De kommer också att börja söka efter en ordinarie Co-CEO för Hutch.

MTG:s koncernchef och VD Maria Redin kommenterar: "Hutch är en väldigt kreativ studio med roliga spel och Shaun har varit en av de drivande krafterna bakom studions framgång, kreativitet och starka, positiva kultur. Jag vill tacka honom för hans ledarskap, kunskap och samarbete under de senaste åren och ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans i Hutchs styrelse. Jag vill också önska Oliver och Peter lycka till med att hjälpa Hutch-teamet att utveckla studion för att möta utmaningarna i vår bransch”.

MTG:s Chief Product Officer Oliver Bulloss kommenterar: "Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta med Peter och ledningsgruppen på Hutch för att hjälpa dem framåt och få fart på verksamhetens tillväxt igen. Jag är ett stort fan av Hutchs spel och har väldig respekt för deras erfarenhet av att arbeta med världsledande IP:n inom racing. Jag tror även starkt på den nuvarande och framtida potentialen i deras titlar. Samtidigt delar ledningsgruppen och jag uppfattningen att vi måste hjälpa Hutch utvecklas för att anpassa studion till den rådande marknadsmiljön”.

Hutchs medgrundare och Co-CEO Shaun Rutland kommenterar: ”Att bygga upp och utveckla Hutch till den studio den är idag har varit en fantastisk resa och en givande erfarenhet. Jag vill tacka teamet för de år vi har arbetat sida vid sida för att göra Hutch och våra spel framgångsrika. En av anledningarna till vår framgång är vår ambition att göra saker på ett annorlunda och bättre sätt. Jag tror att Oliver och Peter är rätt personer för att påbörja nästa kapitel på vår resa. Jag ser fram emot att arbeta med dem i min roll som styrelseordförande och jag kommer att hålla mig nära Hutch, våra medarbetare och våra spel medan vi fortsätter att utvecklas”.

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR

Direkt: +46 73 661 8488 anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och midcore-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.